2010. május 18., kedd

Sokadik kenyér

Nem számolom, ebből a fajtából tán az ötödik. Ma kettőt is sütöttem, egyet hajnalban, ami nem sikerült tökéletesre, rögtön be is kevertem a következő adagot. Türelmetlen voltam, meg olvasgattam is egy kicsit a témában, így úgy döntöttem nem kell annak a kenyérnek 12 órán át kelnie, megszavaztam neki 4 órát, kicsit áthajtogattam a tésztát aztán még két órát adtam neki.
Egész jó lett az állaga, kevésbé ragacsos mint az eddigiek, a lyukak mennyisége is éppen megfelelő így számolatlanul, a kérge lett sötétebb a kelleténél. Azon melegében be is kevertem az újabb adagot, nem adom fel :)
Mérgembe tettem bele egy csomó őrölt köményt.
Íme néhány próbálkozás:



8 megjegyzés:

  1. Hát én nem akarok beleszólni, de felmerült bennem egy kérdés. Miért pont DNK kenyeret akarsz sütni? Hagyományossal még nem próbálkoztál? (A DNK kicsit olyan, mint a fából vaskarika szerintem).

    VálaszTörlés
  2. Hát az a helyzet, hogy nem vagyok valami szaktekintély dagasztásügyileg és ezért tetszett meg a DNK kenyér, meg aztán a fejembe vettem, hogy márpedig nekem nem kell kenyérsütőgép, de így a tizenixedik kenyér után talán körülnézek a kenyérsütőgéppiacon :)
    Sütöttem már olyan kenyeret is, amit dagasztottam, de tömörebb, sűrűbb lett a tésztája, igaz nem volt olyan vizes, mint a DNK.

    VálaszTörlés
  3. Amíg nem volt kenyérsütőgépem, addig én a kézi robotgép dagasztóspiráljával dagasztottam. Egy két DNK kenyeret már én is sütöttem, de nem véletlenül "találták" ki a régi öregek a kenyérsütés dagasztásos módját. De ez csak egy vélemény tőlem, nem irányadó :)

    VálaszTörlés
  4. Leginkább azért örültem meg ennek a DNK kenyérnek, mert szép lyukacsos a szerkezete. Ha találnék valahol olyan receptet, hogy keverjem a kézi robotgép dagasztóspiráljával x ideig, tutira kipróbálnám, de olyan kis kezdő vagyok kenyérsütés terén, ha nincs valami a számba rágva értetlenkedem. Jövő héten ha több időm lesz, azért keresgélek a témában, mozgatja ám a fantáziámat egy gyorsabban elkészülő kenyér is :)

    VálaszTörlés
  5. Szia!:)
    A tészta összeállítása kb. 10 perc, dagasztás 10-15 perc (kézzel), kelesztés 1-1,5 óra, sütés is max. 1 óra. Ennél hamarabb nem tudok kenyeret, de nekem ez jól bevált.:)
    Üdv a blogomon!:)

    VálaszTörlés
  6. Ó, szia, olvasgatlak ám egy ideje :)
    most a nagymelegben valahogy elhalasztódik mindig ez a kenyérsütés dolog

    VálaszTörlés
  7. Szia Dióhéj!

    A DNK kenyereim eleinte nekem is kicsit ragacsosak lettek. Aztán rájöttem, hogy csak annyi vízzel szabad összekeverni, amennyitől ÉPP CSAK PONT összeáll a liszt tésztává. Én evőkanállal vagy fakanállal szoktam összekeverni. Szóval, ha épp csak annyi vízzel kevered ki, amennyi éppen összefogja a lisztet, akkor nem lesz ragacsos a belseje, tökéletes DNK kenyeret tudsz sütni. Én régebben dagasztottam is, de a DNK sokkal "kenyeresebb" kenyér szerintem, olyan igazi házikenyér, nagy lyukacsokkal. A titok abban van, hogy a lehető legkevesebb vízzel kell kikeverni a tésztát.

    Az én sütőm sem túl jó, nagyon hamar sötétre süti a kenyér héját. Ezért félideig magas (200) fokon sütöm, utána viszont egészen alacsonyra veszem a sütőt. Így megsül rendesen, de nem ég meg, és szép, igazi vastag héja is lesz.

    VálaszTörlés
  8. Igen, nekünk is ez a nagylyukú jött be leginkább, szerintem meg fogom próbálni hamarosan így, ahogy most írtad, adagolva a vizet.

    VálaszTörlés