2010. május 17., hétfő

Első kenyér

Pár nappal ezelőtt életem első tökéletesnek hitt kenyerét megsütöttem. Az illúzió a kenyér megszegésekor foszlott szerte, azóta sem értem, hogyan lehet egy DNK kenyeret elrontani, hiszen ez mindenkinek sikerülni szokott blog és internetszerte. A kísérletek még folynak, a konyhám ragad a keltésztától és a kovásztól, a kamra dagad a fehér, félbarna és különböző alfanumerikus kódokkal ellátott lisztektől, én pedig igyekszem közel kerülni a foszlós, lyukacsos házikenyér sütésének titkához. Ha sikerül, beszámolok.

4 megjegyzés:

  1. Hú, ez a konyha dolog naon izgalmas, Diócska! Azokat a titkokat keresem, amiknek birtokában egész egyszerű és unalmas ételt, mint pl. a (k)rum(p)listészta úgy lehet megcsinálni, hogy tízujjas-nyalós legyen. Most megyek, még jövök.

    VálaszTörlés
  2. jahajj drága VéPé, nekem nem kell arra titok, mert a rumlistésztát simán imádom, csak kovászos ubi legyen hozzá :)

    VálaszTörlés
  3. penig el lehet azt rontani, különböző menzás (napközis) hányattatásaim tudnának a seízesebűze vízes ragacsokról (miknek az ő nevük rendre rumlistészta volt) mesélni

    általában a tésztákról keveset tudunk, mert aszisszük az olyan, hogy veszünk egy akármilyen zacskóval asztán zutty egy lábos vízbe vele és kész is, pedighát a targonyánál (az egyetlen tésztafajta, amit meg tudok csinálni) pl. épp tudom, hogy a dolog lelke a vízmennyiség pontos eltalálása, különben vagy kemény lesz vagy összeragad és ez csak egy mezei targonya, nem magyarázza meg, mitől olyan csodás a Mári néni (meghalt, Isten nyugosztalja) mákostésztája, mer' az úgy van odaégetve, hogy nincs odaégetve, viszont emiatt qrva finom

    ilyen titkokra gondolok, szóval add meg légyszíves a krumplistésztád receptjét a titkaival együtt (ha vannak) és mekpróbálom elkészíteni

    különösen érdekel a paradicsomszósz knowhowja, mert szegény Nagymamám halála óta nem ettem még igazás finomat ebből a (szintén egyszerű és hétköznapi) csodából

    mert könnyű úgy jót főzni, hogy duskálunk a belevalókban, de annál nagyobb művészet nincs, mint mikor valami eccerűt, unalmast és olcsót készítünk elfelejthetetlenül finomra

    VálaszTörlés
  4. a menzás emlékekből kifelejtettem, gondolom nem véletlenül, a rettenetes "konyhát", mit a haccsereg produkált volt anno

    VálaszTörlés