2010. november 19., péntek

Zöldbableves csülökkel és brownie


Nem tudom szokták-e így, de én most nem törődtem a hagyományokkal, mivel elfelejtettem a babot beáztatni, meg aztán a zöldbabot sokkal jobban szeretem.
Alaposan megmostam a csülköt és odatettem főni egészben, tele is lett vele a fazék, de hát a fazekaknak az a dolguk, hogy tele legyenek. Jó két órán keresztül főtt, kivettem, leválasztottam a csontról, visszatettem a lébe, beleraktam a zöldségeket, mikor puhára főtt minden, petrezselymes, fokhagymás rántást tettem bele, végül csipetkét. Isteni lett, ezentúl nem is eszünk babot, csak zöldbabot.

Brownie

50 dkg margarin
40 dkg csokoládé
50 dkg liszt
50 dkg cukor
fél sütőpor
2 cs vaníliás cukor
3 kanál kakaópor
9 db tojás
20 dkg apróra vágott mandula
két evőkanál sütésálló csokoládédarabka




A mikro gőz programjával felolvasztom a margarint és a csokoládét, majd belekeverem a cukrot, végül egyenként a tojásokat. A többi hozzávalót is összekeverem és lassanként adagolom a masszához. Amikor kész, a nagyméretű tepsibe töltöm, amit előzőleg szilikonos sütőpapírral béleltem, és megpróbálom elegyengetni a tetejét, végül a tetejére is szórok a sütésálló csokoládéból.



Kb 25-30 percig sütöm, több helyen azt írják, hogy kivételesen ezen sütemény esetében az a jó, ha még ragad a villához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése